ciclicicliciclicicli

etapes dia i algunes referencies

Dia 27.06.19

Vol Barcelona a Lisboa. Sortida des de Barcelona a les 12:00 de la T1. Arribada a Lisboa a les 13h, local

Reserva hotel:

Rua de Moscavide, Lot 71, 1998-011 Lisboa, Portugal

Pousada da Juventude 707 20 30 30 Centre de reserves 707 233 233

Aquest dia, donada l'hora en què arribem ens dediquem a fer turisme i muntar les bicicletes que havien arribat el dia abans de la Pousada.

28.06.19... (Divendres)E-1 ... Lisboa – Cascais - Ericeira – 66 km aprox.

Ens llevem a les 6:45, a la Pousada no serveixen esmorzar. Trobem un bar i mentre esmorzem ens replantegem l’etapa, al final acordem anar a l'estació de FFCC (Cais do Sodré) a Lisboa i des d’allà agafar el  tren fins a Cascais, d’aquesta manera sortim ràpid de l’àrea metropolitana de Lisboa. S'admeten bicicletes al tren i el bitllet té un preu econòmic, descompte als majors de 60 anys. El dia és perfecte, bona temperatura i pocs núvols. En arribar a Cascais fem un recorregut turístic pel poble, finalitzada  comencem a pedalar, la ruta és  un constant  amunt i avall. Per a les bicis existeix un carril paral·lel a la costa i a la carretera, ens va perfecte. El vent és moderat però molest. Ens aturem a visitar el cap Roca, el lloc més occidental d'Europa, les seves vistes valen la pena, és a dir, desviar-se uns dos quilòmetres. Passem per molts pobles i moltes platges, com Azúja, Praia das Maas, Fontanelas, i innombrables escoles de surf. Arribem a 17:30 hora local a Ericeira, també és molt surfero. Pedalem 4 h 52', i tenim una mitjana de 13,5 km/h.

Ens allotgem a : Fisherman's House . ( 18 ) Rua Alves Crespo, 1 A -ERICEIRA

29.06.19 (dissabte) E-2 Ericeira - Peniche a uns 70 km.

Deixen enrere Ericeira en un dia assolellat, de pocs núvols i amb un vent moderat amb alguns cops forts, sobretot a partir de mig matí. Segueixen existint els carrils bici paral·lels a la carretera. Un munt de platges  i unes quantes pujades, algunes fortes. Hi ha moments que ens allunyem una mica de la costa, però passada l’estona tornem a ella. Passem per pobles com Barril, Portela de Belmonte, Silveira, Sta Cruz (Platja) i Sao Bernardino. Arribem a Peniche al voltant de les 13:30 del migdia. Vam fer 63 km, amb una mitjana de 12,8 km/h i ens va portar unes 4 h 55' en fer tota l’etapa.

A Peniche ens allotgem a Green Hostel, Rua Arquitecto Paulino Montez, 25. Ens cobren 20 euros.

30.06.19  (diumenge) E-3 Peniche – Nazaré 67 km.

Sortim a les vuit del matí, amb un dia esplèndid, poc vent i un bon sol, camí de Natzaré final de la nostra etapa d’avui. Com fins ara agafem els carrils bici i algunes passarel·les de fusta que hi ha en moltes platges, en principi el recorregut més o menys és pla, poc després arriben els tobogans i els descensos alts i ràpids. En arribar al llac ria d’Obidos  trobem un ciclista que ens guia per un camí més curt que voreja el llac fins a Caldas de Rainha. Arribats a Caldes, comprem fruita fresca, és dia de  mercat. Seguim i passem  per Alfeizarao, S.Martinho Do Porto amb una bonica platja que val la pena gaudir i Famaliao, poc després  arribem  a Natzaret.

En total fem 67 km. amb una mitjana de 14 km/h, en un temps de 4h 45'. Ens allotgem a Ferhouse Dreams Patria 22', rua Da Patria, 4, són apartaments cèntrics, perfectes, hi ha rentadora i aprofitem per a fer la bugada. .

1-7-19  (dilluns) E-4 Nazaré - S. Joao Figuera da Foz - 75 km aprox.

El dia està ennuvolat. Agafem el telefèric fins a la part alta de Nazaré, ens deixen pujar les bicicletes, d'aquesta manera, guanyem un temps preciós. Visitem la plaça i la seva església. Sortim esmorzats. Avui, hem pedalejat molta estona  paral·lels a la platja, els camins i les carreteres de l’etapa són tranquils,  els quilòmetres cauen amb alegria. Seguim trobant en les platges moltes escoles de surf. Avui el vent ens ha respectat. Passem per moltes platges i alguns pobles, com Pedra do Ouro, Praia da Vieira, Pedrogao. Abans d'arribar a S. Joao, arriba un moment en què el Camí (petita carretera) ens porta davant d’una fàbrica de paper (CELBI) on es perd el Camí, desapareix entre grans dunes sorrenques  i matolls que, tot i caminant, ens ho posen molt difícil, ens obligà a arrossegar la bicicleta, salvem dunes i matolls, travessem la via d’un tren, tanques, etc. total un desastre!, veiem el camí (carretera ) a prop, però hem de lluitar força per arribar-hi. Després de la sorpresa del dia decidim parar per esmorzar allà mateix ja que trobem un restaurant.  Dinats i reposats  continuem fins a S. Joao Figuera da Foz per carretera . Per arribar al nostre hotel hem de superar dos ponts llargs o viaductes.

Arribem a les 17 h. Hem fet els 78 km de l'etapa en 5 h 30' i una mitjana de 14,3 km/h.

Ens aturem a l'Hotel 402, situat a rua Engenheiro Silva, 40 . ens cobren 18 €, està força bé.

02.07.19 (dimarts)  E-5 -- S. Joao -- Aveiro - aprox.

En general és una etapa tranquil·la, algunes pujadetes en els primers quilòmetres i la resta,  bastant plana. Tornem a agafar carreteretes i camins secundaris, tranquils. Passem per Quiaios, Videira, Gafanha do Camo i Vagueira, des d'aquí deixem d'anar paral·lels a la costa i ens dirigim cap a Chousa Velha, Llavo i finalment Aveiro. Arribats a Aveiro ( ciutat maca), ens dirigim a la Pousada de Juventude que ja teníem feta la reserva.  Arribm cap al migdia a la Pousada. A recepció ena avisen que fins a les 17 h no permeten l’entrada, argumentem la situació i al final,  ens deixen entrar a mig dia.

Ens cobren 18 euros per l’estança i un petit esmorzat.

La tarda la dediquem a passejar pels seus carrers i avingudes, és una ciutat entretinguda.

En fer els 70km hi estem 4h 45', amb una mitjana de 14,7 km/h.

03.07.19 (dimecres) E-6 - Aveiro - Espinho - 60 km aprox.

Sortim de la Pousada de bon matí i ens dirigim cap al ferri de S. Jacinto, direcció a la IC-5, pel seu lateral dret va una carretera, la N-235, que ens porta a Marinha Velha. Aquí és  on agafarem un ferri que ens passa a l’altre costa de la ria, a S. Jacinto.  El pas de la ria en ferri ens costa 2'10 euros amb la bici inclosa. A partir de S. Jacinto la carretera és agraïda, moltes rectes que a l’anar tranquils els quilòmetres van passant. La carretera va paral·lela a la ria d'Aveiro fins al poble de Quintas do Norte. Seguim cap a la vila d’ Esmoiz. Abans d'arribar a Espinho fem una parada més lúdica, ens banyem en una platja molt concorreguda, però maca. Refrescats arribem a Espinho cap a les 13:30.

Ens allotgem  a l'Hotel Espinho Vintage, rua 30, 793 - Tfn 351917494006,  allotjament i atenció excel·lent, val la pena allotjar-s'hi.

Triguem  4 h per fer els 65 km de l’etapa d’avui, la mitjana és de 16,2 km/h.

04.07.19 - (Dijous) -- E-7 Espinho ---Porto --24 km aprox.

Etapa de transició, volem arribar aviat a Porto per visitar-la amb tranquil·litat. Sortim  d'Espinho cap a les 9 h. Molta estona anem paral·lels a la costa, després ens topem amb el Duero, que el remuntem fins arribar a la Ribera de Porto (marge esquerre del Duero). A la Ribera, baixem de les bicis i caminant ens la recorrem gaudint de l'ambient cosmopolita que es respira. Allà mateix, a la Rivera, ens aturem  a dinar, tenim gana, el restaurant es diu Cais de Gaia (taverna de pescadors) per 16 euros, bé. Descansats i alimentats seguim ruta cap a  l'alberg del Pelegrí oficial de Porto que ja havíem fet la reserva. Bugada general,  ens cobren 3 euros per cap per rentar la roba i 12 euros per pernoctació.

Com a l’alberg es pot arribar a qualsevol hora del dia, la resta de la tarda ens dediquem a passejar per Porto. L’alberg està a Rua do Baraode Forrester, 954,  al barri de Bona Vista, tfno 351220140515.

En fer els 30 km de l'etapa hi estem 2h 42', la mitjana d'11,2 km/h.

05.07.19 (divendres) --E-8 Porto --- Viana de Castelo -- 80 km aprox.

El dia es presenta esplèndid, assolellat i poc ventós. Agafem direcció cap al port de Leixoes, per Av. Boa Da Vista fins al final. El pas pel pont que ens ha de permetre passar a l'altre costat del port està tancat i barrat. Hem de trobar una alternativa per passar a l’altre costat pel qual seguia el Camí. Ara complicat i no sabem con fer-ho fins que trobem un "àngel“ ciclista que ens porta a l'altre costat de la ria. Li donem les gràcies. Ara, ens dirigim  a Avda Liberdades i  seguim fins al final. Tornem anar paral·lels al mar. Passem per molts passejos marítims a mesura que ens allunyem de Porto. Platges i més platges, passem pel pont del riu Cavado,  en el poble de Fao. Arribem a Viana do Castelo al voltant de les 18h i ens dirigim  a la  Pousada de la Juventude que ja teníem feta la reserva. Està molt bé i molt confortable.

Triguem 5h 52' a fer els 85 km de l’etapa amb una mitjana de 14,5 km/h.

El preu de la Pousada inclou el hospedatge i un  petit esmorzat, que se serveix de 8:30 a 10:00.

06.07.19 (dissabte)  E-9 - Viana do Castelo -- Porriño - aprox.

Sortim de Viana esmorzats per l'Alameda Albes Caqueira, continuem per la Avda Campo de Castelo, Rua de Monserrade i Avda. Atlántico i sortim de Viana. Fins a Motedor passem per moltes platges. Seguim cap a Caminha i Minho (prop de la seva desembocadura). Passem per Matríz Lanhelas i Loivo on per un pont molt concorregut passem a Espanya, ara seguim la carretera cap a  Tui al qual arribem cap a la una del migdia. A Tui, ens aturem a visitar-lo, visitem també un bar i descansats enllacem amb el Camí Portuguès fins a Porriño.

Ens aturem en un alberg privat, 12 euros, no ens agrada gaire, semblem abelles en el rusc.

En fer els 78 km de l'etapa triguem 4 h 47’, amb una mitjana de 16,2 km/h. Des d'aquí fins a Santiago només cal seguir les fletxes grogues.

Galipitas Santiago Compostela: Transport de Bicicletes a casa, econòmic  telef. 981-536814/15/16 .... 698182474         casa

HA ESTAT UNA  BONA EXPERIÈNCIA!